سامانه مدرسه هوشمند پویان

  سه شنبه 28 اردیبهشت

با سلام امروز دیکته ی پای تخته ای تمرین شد .دوره شعر و لغات هم خانواده و مخالف انجام شد ..و چند متن نگارشی هم خوانده شد.برای رو ز دوشنبه امتحان دیکته ونگارش داریم .تمام موارد امتحانی بارها و بارها برای بچه ها توضیح داده شده .لطفا هر شب 1 صفحه دیکته گفته شود و از هر دیکته 4 لغت انتخاب شود که بچه ها با ان جمله بسازند.حالا اگر با هر دو کلمه جمله ساخته شود که خیلی بهتر است .روی موضوعات مختلف فکر کرده و بند بنویسند .

  یک شنبه 26 اردیبهشت

با سلام ، ساعت اول به دوره و رفع اشکال مطالعات گذشت .ساعت های بعدی هم امتحان برگزار شد بصورت شفاهی .

تکالیف : بچه ها فردا دیکته و نگارش سر کلاس دارند .دیکته بصورت رندم گفته می شود و از هر درسی .لطفا تمرین داشته باشند .

بخش سوم لغات جدید ودفتر واژه سازی پرسیده می شود .

  دوشنبه 20 اردیبهشت

سلام .معنی درس نیایش و شعر دریا پرسیده و کار شد .امتحان مبتکران گرفته شد .

تکالیف : کاربرگ فارسی انجام شود .مطالعات اورده شود .تمرینات واژه سازی فصل اخر فارسی مطالعه شود .

  یک شنبه 19 اردیبهشت

سلام .دفاتر دیکته تصحیح شد و تحویل بچه ها شد .اشعار فصل 6 پرسیده شد .لغات پایان کتاب سر کلاس خوانده و بصورت مسابقه از بچه ها پرسیده شد .فردا امتحان فارسی مبتکران داریم .لطفا مطالعه شود .در مورد فعل و نهاد و مفعول یاز هم سر کلاس رفع اشکال شد .

تکالیف : 4 صفحه تست مبتکران زده شود . شعرهای بخش 3 پرسیده می شود .لغات فصل 3 پرسیده می شود .قرار است سه شنبه برای کلاس رفع اشکال انجام شود اگر شما هم مواردی میبینید که دخترمان در ان اشکال دارد حتما در دفتر فارسی بنویسید که مرتفع شود انشالله

  شنبه 18 اردیبهشت .

املا از فصل اخر گفته شد .کاربرگ فارسی تصحیح شد .معنی ابیات درس اخر گفته شد .تمرینات دفر واژه سازی تصحیح شد .

تکالیف : فردا مطالعات اورده شود .معانی ابیات درس نیایش مطالعه و یادگیری شود .اشعار فصل 6 پرسیده می شود .دیکته یک صفحه از فصل 5 نوشته شود .

  سه شنبه 14 اردیبهشت

با سلام .امروز درس حکایت و نیایش تدریس شد تا دیگر نگرانی در رابطه با اتمام کتاب نداشته باشیم .بدیهی است که حتما در طول هفته ی دیگر تکرار و تمرین خواهد شد .تحقیقات بچه ها که مربوط به صندلی صمیمیت بود امروز و دیروز خوانده شد و من به شخصه بسیار از اطلاعات جالب بچه ها لذت بردم .

تکالیف :لغات خط کشی دو درس حکایت و نیایش 3 بار نوشته شود .دیکته از فصل اخر کتاب فارسی نوشته شود .2 صفحه

لغات جدید پرسیده می شود..مبتکران صفحه ی 158 تا 165 تست ها زده شود .تمرینات دفتر واژهسازی انجام شود .

  دوشنبه 13 اردیبهشت

شعر بهار پرسیده شد .لغات جدید پرسیده شد .تمرینات دفتر واژه سازی صحیح شد .لغات اخر کتاب یک صفحه خوانده شد و دیکته ی پای تخته ای انجام شد .دفاتردیکته داده شد .امضا کنید و نظارت بفرمایید غلط ها نوشته شود .تحقیقات بچه ها خوانده شد .

تکالیف : کاربرگ فارسی انجام شود .لغات بخش 3 خوانده شود .یک صفحه دیکته از بخش اخر نوشته شود .

  یک شنبه 12 اردیبهشت

درود و تبریک به مناسبت روز معلم که اولین و موثرترین معلم کودک مادر است .از لطف و محبت همه ی والدین عزیز بابت هدیه ی بسیار زیبا و ارزشمند سپاسگزارم .

امروز روانخوانی و لغات جدید دروس اسمان و حلزون پرسیده شد .زیرلغات املایی باقی مانده از درس حلزون خط کشیده شد .درس جدید شعر تدریس شد .قسمت بیاموز و بگو ( گزارش ) تدریس شد .مطالعات تدریس شد و نکاتی ازدرس قبلی پرسیده شد .

تکالیف : لغات خط کشی جدید 3 بار نوشته شد .لغات جدید پرسیده می شود .شعر حفظ شود .دیکته از درس حلزون و اسمان گفته شود .تمرینات دفتر واژه سازی انجام شود .

  سه شنبه 7 اردیبهشت

با سلام .کتاب نوشتاری و تمرینات دفتر واژه سازی تصحیح شد .از فصل 1 و 2 درس پرسیده شد .مطالعات اجتماعی درس جدید داده شد .

تکالیف : تمرینات مربوط به درس اسمان در کتاب مبتکران حل شود .2 صفحه دیکته از فصل 1 و 2 نوشته شود .شنبه دیکته داریم .ادبیات درس 2 و 3 پرسیده می شود .

  دوشنبه 6 اردیبهشت

درود .درس جدید فارسی پرسیده شد .فصل دوم لغات و معنی پرسیده شد .معانی لغات درس جدید داده شد .نگارش کتاب نوشتاری و موضوع پاییز توسط تعدادی از بچه ها خوانده شد .و راهنمایی های لازم داده شد.زنگ کتابخوانی انجام شد و بچه ها تصویر سازی کردند .این تصویر سازی به تخیل و درک تشبیه در بچه ها کمک می کند.

تکالیف : کتاب نوشتاری مابقی تمرینات درس اسمان انجام شود .فصل 2 کامل پرسیده می شود .مطالعات اورده شود .دیکته از فصل اخرگفته شود .4 لغت اول درس 4 بصورت تحریری نوشته شود .( از روی کتاب )
 

  یک شنبه 5 اردیبهشت .

فصل یک پرسیده شد .درس مفعول دوباره توضیح داده شد .امسال لازم نیست تمام و کمال راجع به مفعول بدانند ولی سعی من این است که اطلاعات لازم را برای درک موضوع داشته باشند ..تمرینات مبتکران تصحیح شد .درس جدید ( چشم های اسمان ) داده شد .تمرینات کتاب نوشتاری سر کلاس انجام شد .یکی دو مورد هم نگارش راجع به پاییز سر کلاس خوانده شد و راهنمایی های لازم ارایه شد .

تکالیف : لغات جدید درس چشم های اسمان 3 بار نوشته شود .لغت معنی های فصل 2 فارسی خوانده شود .نگارش صفحه ی 83 انجام شود.فردا مطالعات اورده شود .

  سه شنبه 31 فروردین

با سلام .رقه های امتحانی تصحیح شد و تحویل بچه ها شد .بچه ها در نوشتن بند هنوز ضعف دارند که انشالله با تمرین بیشتر اوضاع بهتر می شود .دیکته ی پای تخته تمرین شد .درس فارسی پرسیده شد.

تکالیف : اشتباهات ورقه ی امتحانی با سوال و جواب کامل وارد دفتر مشق شود و بعد از مشاهده ی شما برگه امضا شود .دیکته ار درس 15 و 16 و درس بخوان بیندیش و حکایت فصل 6 گفته شود .یک بند همراه با استفاده از یک تشبیه در رابطه فصل پاییز نوشته شود .5 کلمه ی تحریری از درس 2 فارسی انتخاب و 2 بار نوشته شود.ازمونک دوره ای از فصل 1 .

  دوشنبه 30 فروردین

با سلام .روانخوانی درس جدید پرسیده شد .تکالیف نفر به نفر چک شد .لغات جدید معنی شد .و ازفصل 6 درس پرسیده شد.صفحه ی اول کتاب نوشتاری درس جدید انجام شد با توجه به نوشتار تحریری .ساعت کتابخوانی انجام شد و بچه ها داستان را تصویرگری کردند .

تکالیف :لغات های جدید درس پرسیده می شود .2 صفحه ی بعدی کتاب نوشتاری درس جدید نوشته شود به جزتمرین 3 صفحه ی 81

 10 لغت اول تحریری درس اول 2 بار نوشته شود

  یک شنبه 29 فروردین

درود .برگه های املا مشاهده شد مجددا تعدادی ازبچه ها غلط های دیکته ای را نامنظم نوشته بودند .خواهش می کنم حتما نگاه کنید بچه ها غلط ها را به روش درست بنویسند و بعد امضا کنید .بد خط و کج و کوله و نامرتب دوباره باید نوشته شود.درس اگر جنگل نباشد تدریس شد و زیر کلمات مهم از نظر دیکته ای خط کشیده شد .نقشه ی منازلی که بچه ها کشیده بودند ببرسی شد و کمی به طنزدر موردنقشه هاوخانه ها صحبت کردیم.ساعت اخر امتحان کلاسی فارسی گرفته شد .

تکالیف : روانخوانی اکر جنگل نباشد پرسیده می شود .3 بار از لغات جدید درس بنویسند .از تعدادی لغات درس ایران اباد 2 بار به تحریری نوشته شود.لغت های فصل 5 رسیده می شود .فردا همراه بچه ها مداد رنگی باشد .

  شنبه 28 فروردین

با سلام .امتحان املا از بچه ها گرفته شد .متاسفانه تعدادی از بچه ها نمره ی قابل قبولی نگرفتند .فردا بقیه ی امتحان فارسی گرفته می شود.فردا مطالعات اورده شده و خوانده شود.

  تکالیف : نگارش داده شده انجام شود .بخش 5 و 6 امتحان گرفته می شود .

  سه شنبه 24 فروردین

با سلام .برنامه ی کلاس امروز ما بیشتر راجع به پروژه بود و موفق به درس دادن نشدیم .شنبه امتحان از فصل اخر ی که خواندیم به علاوه ی درس دریا که شمال دیکته و تمرینات دفتر واژه سازی و مبتکران تمام و کمال می باشد .به بچه ها دو صفحه دیکته از دو بخش اخرگفته شود .

  دوشنبه 23 فروردین

کاربرگ فارسی تصحیح شد .تمرینات دفتر واژه سازی تصحیح شد .دوباره دررابطه با تشبیه تو ضیح داده شدو تمرینات اضافی سر کلاس انجام شد.کلاس کتابخوانی انجام شد .

تکالیف : از بخش دوم کتاب فارسی دیکته گفته شود .کاربرگ فارسی انجام شود .کلمات هم معنی در بخش اول فارسی حفظ شود .پرسیده می شود

  دوشنبه 23 فروردین

با سلام به والدین گرامی .با توجه به مشکلاتی که سر کلاس وجود دارد بهتر دیدم صحبت هایی را با شما درمیان بگذارم .طبیعیست که بعد از تعطیلات عید ، بچه ها کمی از فضای درس دور شوند ولی اگر سریعتر توسط والدین و معلم رسیدگی نشود متاسفانه بیشتر زحمات دانش اموزو والدین و معلم به باد می رود .از ابتدای شروع سال جدید من روی دیکته تاکید بیشتری داشتم و تعداد زیادی از دانش اموزان نمرات پایینی گرفتند .دیروز بیشتر وقت من به دیکته گذاشت قرار بود بچه ها غلط های املایی خود را با خط خوش بنویسند و امضا نمایند متاسفانه تعداد زیادی از بچه ها این غلط ها را دوباره اشتباه نوشته اند ، یا بسیار کثیف و نامرتب و از سر بی خیالی و اینکه  توسط شما امضا نشده است .توجه بفرمایید که برای پیشبرد اهدافی که مد نظر من و شماست احتیاج به همکاری دو جانبه است .لطفا نظارت بفرمایید غلط های املایی کامل و درست و منظم نوشته شود .در مورد تکالیف هم همینطور .  تعدادی ازبچه  ها سوالات را با دقت نمی خوانند یا صفحه ی پشت کاربرگ را نمی بینند .تعدادی سوالات را نصفه و نیمه جواب می دهند .این وضعیت در کلاس باعث بی نظمی و اتلاف وقت می شود .. لطفا ، حتما چند روزی نظارت بیشتر و دقیقتری روی تکالیف بچه ها داشته باشید تا دوباره به روزهای اوجمون برگردیم !!!!!1 امیدوارم با همکاری یکدیگر این یکی و دوماه اخر سال هم به خوبی و خوشی بگذرد و من و شما نتیجه یکسال زحمت خودمان و دانش اموزانمان را ببینیم. متشکرم

  یک شنبه 22 فروردین

با سلام .شعرها پرسیده شد ، افعال شعرها در اورده شد و زمان های انها مشخص شد.دیکته ها تصحیح شد و تحویل بچه ها شد .لطفا حتما نظارت کنید غلط های دیگه درست و با دقت نوشته شود و هر دودیکته امضا شود .این روزها بیشتر روی دیکته تمرکزداریم چون بچه ها در ان ضعف پیدا کرده اند .دیکته ی پای تخته گفته شد .مطالعات تدریس شد ..

تکالیف : ازبخش 2 دیکته گفته شود.3 شعردیگرکتاب فارسی حفظ شود .کاربرگ فارسی انجام شود .

  شنبه 21 فروردین

تمرینات دفتر واژه سازی انجام شد .تمرینات کتاب مبتکران تصحیح شد .دیکته گفته شد .

  سه شنبه 17 فروردین

با سلام .دفاتر دیکته تحویل بچه ها شد .متاسفانه نمرات خوب نبود و خب این تا حدودی به خاطر دوری از درس در این چند هفته طبیعی به نظر می رسد.قرار شد شنبه از دو بخش فارسی امتحان دیکته گرفته شود و بچه ها جای جبران داشته باشند .شعر دریا پرسیده شد .تمرینات دفتر واژه سازی که مربوط به تشبیه بود تصحیح شد و مجدد برای بچه ها شرح داده شد .تمرینات جمله سازی هم در کلاس انجام شد .تمرینات کتاب نوشتاری تصحیح شد .و قسمت نگارش ان تدریس شد

تکلیف : تمرینات کتاب مبتکران از ص139 تا اخر ص 142 انجام شود .از فصل 5 و 6 کتاب فارسی 2 صفحه دیکته نوشته شود.برای کلمات ماه ، هواپیما و خداوند جمله تشبیهی نوشته شود.با 4 کلمه از کلمات جمله سازی یک بند نوشته شود و به جمله ی اول ان دقت شود.

  دوشنبه 16 فروردین

با سلام .درس دریا و ایران اباد پرسیده شد و در حین پرسش به معنی و تشبیه در ابیات اشاره شد ..در درس فارسی سوم به موضوع تشبیه اشاره ای شده است ، ما هم تمریناتی کمی در حد بیشتر با بچه ها انجام دادیم .نگران نباشید با کمی تمرین و تکرار فهمیده می شود .تمرینات دفترواژه سازی انجام شد .ساعت اخر در رابطه با کاندیداتوری شهرداری مطالب خوانده شد .

تکالیف : کتاب نوشتاری ص 78 و 79 انجام شود .تمرینات مربوط به تشبیه انجام شود .شعر دریا حفظشود .

  یک شنبه 15 فروردین

درس دریا داده شد .لغات جدید ان معنی شد .زیر لغات سخت از نظر دیکته ای خط کشیده شد .درس مطالعات ( خانه ) داده شد و دررابطه با اینکه ما چرا به خانه نیازداریم بحث شد.دیکته از کتاب پیک نوروزی گفته شد .توضیحات لازم در رابطه با سیاست کاندیاها گفته شد .فردا این متون خوانده می شود .این گونه تمرینات برای اماده شدن بچه ها برای زندگی اجتماعی بسیار مناسب است.

تکالیف : روانخوانی دریا تمرین شود.لغات جدید پرسیده می شود.تمرینات دفتر واژه سازی انجام شود از بخش اخر فارسی یک صفحه دیکته گفته شود .3 بار ازروی لغات جدید نوشته شود.

  شنبه 14 فروردین

با درود و عرض تبریک سال نو و ارزوی داشتن روزهای خوش و سلامت

امروز جلسه ی اول به خاطرات عید و تعطیلات گذشت .ساعت دوم دیکته ی پای تخته ای از کتاب پیک نوروزی گفته شد .یک دوتا از شعارهای انتخاباتی بچه ها در رابطه با شهردار شدن خوانده شد.

تکالیف : .یک الی دو صفحه دیکته ار پیک نوروزی گفته شود .فردا دیکته داریم .درس اخر فارسی ( ایران اباد)کامل مطالعه شود ، پرسیده می شود .هدف از این کار یاداوری از یادرفته هاست .پیک نوروزی اگر نقصی دارد کامل  شود .کتاب مطالعات اورده شود .

  دوشنبه 24 اسفند

درود به والدین محترم و عزیز. پیشاپیش فرارسیدن سالنو و روزهای زیبای بهاری را تبریک می گویم .امیدوارم امسال پر از شادی ، موفقیت و سلامتی باشه برای همه ی اعضای خانواده .پر از اتفاقای خوب و دلگرم کننده .تعطیلات خوش بگذره .

کتاب داده شده برای پیک نوروزی کتاب زیبایی ست که حس همدردی و انسان دوستی را در بچه ها تقویت می کند .شخصا این کتاب را خیلی دوست داشتم .ازبچه ها خواسته ام تا خود را جای کاندیدای شهراداری گذاشته و برنامه هایی ارایه دهند .لطفا و حتما بچه ها را کمک کنید تا بتوانند برنامه و سیاست های قابل انجامی طرح کنند در هرزمینه ای و خیلی تخیلی نباشه !!!!!!

قبلا در کلاس درباره انتخابات و برنامه های کاندیدها کار شده است .دیکته ی لغات کتاب در سال جدید گفته می شود .

  دوشنبه 24 اسقند

درود به والدین محترم و عزیز .پیشاپیش سال نو و رسیدن روزهای زیبای بهاری را به شما تبریک می گویم .امیدوارم امسال ، سالی پر از شادی ، سلامتی ، موفقیت باشه .پر از اتفاقای خوب و دلگرم کننده .تعطیلات عید خوش بگذره

پیک نوروزی  داده شده به بچه ها کتاب موش و گربه ی شیخ بهایی است که کتاب نسبتا سختی است ، لطفا با بچه ها همکاری کنید تا معنی و مفهوم لغات سخت و ضرب المثل های قصه را بهتر بفهمند .دیکته ی لغات هم حتما تمرین شود .

  سه شنبه 18 اسفند

بازی کاندیدها انجام شد .مقصود از این بازی اشنایی بچه ها با انتخابات و وعده های انتخاباتی در جهت اصلاحات امور بود که به کتابی که برای تعطیلات عید در نظر گرفته شده ارتباط داشت .دیکته ی پای تخته ای انجام شد .نگارش بچه ها خوانده شد .

تکالیف : کاربرگ دوره ی فارسی انجام شود .لغات جدید 3 درس اخر پرسیده می شود

  17 اسفند

نهاد و گزاره تمرین و تکرار شد .تمرینات واژه سازی تصحیح شد .مطالعات تدریس شد .زنگ کتابخوانی به زنگ حل مسیله داده شد.

تکالیف : برای فردا بچه ها باید به عنوان کاندیدای شورای مدرسه 3 سیاست و سه برنامه ارایه دهند .این تمرین حتما باید انجام شد.از تمام بخوانو بیندیش های کتاب 2 صفحه دیکته بنویسند

  یک شنبه 16 اسفند

دیکته ی کلاسی ( خوشه ای ) حفظی و مسابقه ی نوشتن بند انجام شد.تمرین های کتاب نوشتاری تصحیح شد.کاربرگ تصحیح شد .

توجه : متاسفانه تعداد کمی از بچه ها در نوشتن کل تمرینات تنبلی می کنند .به صورت دلبخواهی انجام میدهند .یک سوال انجام می شودو سوال دیگرجا انداخته می شود .متاسفانه این موضوع درکلاس من پذیر فته نیست نظارت بفرمایید حتما کامل انجام شود .

 

 

  15 اسفند .

ساعت اول روانخوانی و مطالب دستوری درس ایران اباد پرسیده شد .تمرینات کتاب مبتکران تصحیح شد .درس خروس ایرانی و بخوان و بیندیش انجام شد .

تکالیف:از روی لغات خط کشی 3 بار بنویسید و با کلمات مشخص شده جمله بسازید ..

  11 اسفند

سلام ، امروز شعر از بچه ها پرسیده شد.و بعد هر دو زنگ به ساخت کاردستی با وسایل دورریختنی گذشت .بچه ها ایده های جالبی داشتند و بسیار زیبا ساختند .ممنون از همکاری شما

تکالیف : تمرینات نوشتاری صفحه ی 73 و تمرین 1 و 3 صفحه ی 74

تمرینات مبتکران ص 129 ،130 ،131 و 132

  دوشنبه 10 اسفند

درس های وطن و ایران اباد پرسیده شد .متاسفانه بچه ها به شعر مسلط نیستند .نظارت بفرمایید خوب مطالعه کنند .نگارش دیروز توسط تعدادی از بچه ها خوانده و تصحیح شد.تمرینات کتاب نوشتاری تصحیح شد .کلاس کتابخوانی انجام شد .

تکالیف : فردا شعر سرزمین زرخیز و وطن پرسیده می شود .کاربرگ فارسی انجام شود .مواد و وسایل لازم برای کاردستی با وسایل دوریختنی اورده شود. .

  یک شنبه 9 اسفند

درود .دیکته به بچه ها گفته شد .درس مطالعات داده شد و پرسیده شد .مطالب راجع به دروس ازاد انجام شد .دانش زبانی و ادبی تدریس شد .تحقیق بچه ها در رابطه با شهید بابایی و شهید شیرودی و بقیه ی خلبانان شهید خوانده شد .

تکالیف : کتاب نوشتاری تمرین 3 درس 70 و تمرینات 1 و 2 صفحه ی 71 و تمرینات صفحه ی 72 انجام شود.لغات جدید درس ایران اباد فارسی پرسیده می شود.

  سه شنبه 4 اسفند

درس ایران آباد تدریس شد. لغات مهم خط کشی شدو لغات جدید داده شد.نگارش مربوط به درس آزاد توسط بچه ها خوانده شد .و تذکرا لازم داده شد .برگه های امتحانی داده شد .لطفا ورقه های امتحان امضا شود .

تکالیف :از هر لغت خط کشی شده 3 بار بنویسند.روان خوانی درس تمرین شوند.کتاب نوشتاری صفحه ی 70 سوال 1 و 2 انجام شود .دیکته از درس ایران اباد ، شعر وطن و ایران عزیز گفته شود .شنبه دیکته داریم .اشتباهات برگه ی امتحانی در دفتر مشق نوشته شود .

  دوشنبه 3 اسفند

ساعت اول مشکلات درسی بچه ها رسیدگی شد و در رابطه فعل و نهاد و گزاره توضیحات کوتاهی داده شد .ساعت بعد امتحان مبتکران انجام شد .کتابخوانی هم انجام گرفت .

تکالیف : کتاب مبتکرا صقحه های 124 و 125 انجام شود .قسمت اخر درس ازاد تحت عنوان نگارش انجام شود وبچه ها یک موضوع انتخاب میکنند و ان را به دو موضوع کوچکتر تقسیم می کنند و بعد راجع به موضوعی که اطلاع دارند می نویسند .می توانند از تصاویر هم استفاده کنند .

  یک شنبه 2 اسفند

شعر وطن پرسیده شد .متاسفانه بچه ها کامل مسلط نبودند .به خاطر امتحان فردا ( مبتکران ) بیشتر تمرین و دوره ی فارسی انجام شد .مطالعات پرسیده شد .

  شنبه 1 اسفند

پروژه های بچه ها دیده شد .همه چی عالی بود .از والدین محترم بابت همکاری در پروژه های بچه ها ممنونم .ار پروژه ها نگهداری شود تا انشالله در فروردین ماه به نمایش گذاشته شود .فردا مطالعات داریم شعر وطن تدریس شد

تکالیف : شعر حفظ شود .از روی لغات مهم ان 3 بار نوشته شود .لغات جدید حفظ شود

  سه شنبه 27 بهمن

تکالیف مربوط به مطالعات که در رابطه با بند نویسی هم بود توسط بعضی از بچه ها خوانده شد و مابقی درس داده شد .برای یکشنبه مطالعات خوانذه شود و کاربرگ 11 و 12 انجام شود .در رابطه یا درس ازاد مجددا و برای بار سوم توضیح داده شد .اولیای محترم توجه بفرمایید این پروژه مربوط به نمایشگاه اخر سال میباشد و باید ساخت محکمی داشته باشد تا خراب نشود .بنابراین برای پایه ی ان حتما از بوم یا مقوای ماکت استفاده کنید .منظور زحمت اضافه دادن به شما نیست منظور زیباتر اجرا شدن پروژه و لذت بیشتر بچه ها از انجام ان و همینطور اشنایی بچه ها با ایران است .

تکالیف : پروژه های فارسی کامل اورده شود .اگر بچه ها مایل بودند می توانند همراه خود لباس محلی بیاورند و سوغات شهر انتخابی خود را به نمایش بگذارند .کتاب نوشتاری ص 63 و 64 و 65 انجام شود .ص 68 کتاب نوشتاری انجام شود .( درس ازاد) می توان از جدول ، نقاشی ، لطیفه و معما و زندگی نامه هم استفاده کرد.

  دوشنبه 26 بهمن

در رابطه با پروژه های درس ازاد توضیح داده شد .لطفا کمک کنید تا بچه ها بهترین خود را ارایه دهند .این پروژه ها مربوط به آخر سال می باشد و در نمایشگاه به نمایش در می اید .ساختن ماکت ، کشیدن نقاشی همراه با برجسته سازی با کلاژ و خمیر و پارچه و نمد و مقوا .

نگارش بچه ها در رابطه با تصاویر مطالعات خوانده شد .صندلی صمیمت که خود بچه ها طراحش در درس آزاد بودند مطرح شد و سر کلاس تعدادی از آنها انجام شد .دیکته ی پای تخته ای گفته شد .

تکالیف > تعدادی از بچه ها باید نگارش خود را در رابطه با مطالعات تصحیح کنند .کاربرگ فارسی انجام شود .

  یک شنبه 25 بهمن

تمرین نوشتن نگارش انجام شد .امتحان فارسی برگزار شد .درس مطالعات تدریس شد .

تکالیف : مطالعات صفحات 34 و 35 مطالبی در رابطه با تولید و منابع دارد ، به دانش اموزان کمک کنید تا اطلاعاتی در این موارد به دست بیاورند و درنهاین برای هر موضوع یک بند در انتهای کتاب مطالعات بنویسند .در مورد درس ازاد هم بچه ها قسمت درک مطلب و صندلی صمیمیت را از کتاب خوانداری انجام دهند .از کتاب نوشتاری فقط صفحه ی اول و مربوط به املا در حد 2 سوال انجام دهند و در این کار از دروس قبلی استفاده کنند.

  یکشنبه 25 بهمن
  شنبه 24 بهمن

ساعت اول پرسش از دروس فارسی به صورت شفاهی از بچه ها پرسیده شد.تا اشکالات بچه ها پیدا شده و روی آن کارشود .ساعت دوم چون  عده ای از بچه ها باید به مسابقه ی سرود میرفتند امتحان برگزار نشد ...امتحان فردا برگزار می شود .فردا مطالعات داریم 

تکالیف هنوز مشخص نیست متعاقبا اعلام می شود .

  سه شنبه 20 بهمن

بچه ها تمام مطالب خود را در رابطه با درس ازاد خواندند .راهنمایی های لازم انجام شد .در رابطه با پروژه ی عملی هم به بچه ها ایده هایی داه شد..

تکالیف : شنبه بچه ها از درس 8 تا جایی که خوانده اند امتحان دارند .درس ازاد را به کتاب منتقل کنند و درست و نادرست آن را طراحی کنند.امتحان روز شنبه شامل همه ی موارد کتاب فارسی می باشد .کاربرگ ها و دفتر واژه سازی و کتاب مبتکران هم مطالعه شود .

  دوشنبه 19 بهمن

تمرینات دفتر واژه سازی تصحیح شد .در مورد درس آزاد توضیحاتی به بچه ها داده شد .دانش امزان باید حول محور 3 موضوع درس ازاد را بنویسند .نگارش خوانده شد .

1) زندگی نامه ی نویسندگان ، شاعران و دانشمندان ایرانی ( قدیمی و معاصر)ابوریحان بیرونی ، رازی ، احمد شاملو، سهراب سپهری ، فروغ فرخزاد، خیام،دکتر حسابی ، کمال الملک و پروین اعتصامی

2)اداب و سنن شهرهای مختلف ایرانی ( مراسم عروسی ، تولد، عزا) غذا و شیرینی ها ، تولیدات و محصولات .سوغات و نقاط دیدنی .کردستان - اصفهان - یزد- کرمان - تبریز-گیلان

3) روزهای ویژه ی ایرانی شب چهارشنبه سوری   ، عید نوروز ،  مراسم سده

لطفا همکاری بفرمایید اگر اطلاعات یا خاطره های دارید برای بچه ها بازگو کنید

تکالیف :در مورد درس ازاد مطالعات انجام شود .ایده ها گفته شود و انتخاب نهایی صورت گیرد و بچه ها با کارهای اولیه در این باره به مدرسه بیایند .کاربرگ فارسی انجام شود .

  یک شنبه 18 بهمن

بازارچه ی مشاغل انجام شد .بچه ها عالی عمل کردند و حس یک بازارچه ی واقعی رو به همه منتقل کردند .از شما والدین عزیز که همکاری داشتید در این زمینه ممنونم .تمرینات مبتکران تصحیح شد .کاربرگ فارسی تصحیح شد .صندلی صمیمیت انجام شد .

تکالیف :

بخوان و بیندیش مطالعه شود .کلمات سخت توسط بچه ها خط کشی شود .تکلیف به خاطر جایزه ی بازارچه کم است .فردا حتما عکس ها گذاشته می شود

  شنبه 17 بهمن

شعر ایران برای بار چندم پرسیده شد.تمرینات مبتکران تصحیح شد. مطالب بچه ها در رابطه با شاعران و دانشمندان ایران خوانده شد.

تکالیف : کاربرگ فارسی انجام شود .دیکته از دروس یار مهربان و حوض فیروزه ای و نویسنده ی بزرگ نوشته شود .

فردا مطالعات داریم

  شنبه 10 بهمن

دیکته از دروس مشخص شده گفته شد .بند هاییکه بچه ها راجع به ایران نوشته بودند تعدادی خوانده شد .شعر ایران عزیز تدریس شد .تمرینات مبتکران تصحیح شد .

تکالیف : شعر  3 ستون دارد .دو ستون آن حفظ شود .لغات خط کشی پرسیده میشود .با لغات افتخارات ، دلتنگی ، حکایت و مژده جمله بسازید

  6 بهمن سه شنبه

کلمات جدید درس های نویسنده ی بزرگ و و بخوان و بیندیش پرسیده شد و قسمت حکایت درس نویسنده ی بزرگ توسط بچه ها معنی شد .کاربرگ صحیح شد و همینطور تمرینات کتاب نوشتاری .

تکالیف : کتاب مبتکران درس نویسنده ی بزرگ کامل انجام شود .کلمات خط کشی شده درس خواب خلیفه 3 بار نوشته شود .

دیکته از شعر نقاش دنیا ، نویسنده ی بزرگ و خواب خلیفه نوشته شود .شنبه دیکته داریم

درباره ی موضوع ایران 2 بند نوشته شود .موضوع ایران به موضوعات کوچکتر تقسیم شده و یکی انتخاب شود

  دوشنبه 5 بهمن

امروز درس نویسنده ی بزرگ پرسیده شد .تعدادی از بچه ها متاسفانه مسلط نبودند ..درس بخوان و بیندیش تدریس شد .زیر لغات مهم خط کشیده شد ولغات جدید معنی شد .

تکالیف : تمرینات دفتر واژه سازی انجام شود .دوباره لغات جدید درس نویسنده ی بزرگ و مغهوم قسمت حکایت آن پرسیده می شود .کاربرگ فارسی انجام شود .

  4 بهمن یک شنبه

امروز به علت اینکه تقریبا بیش از نیمی از بچه ها در تمرین سرود بودند و بعد همعده ی دیگری  جلسه با  خانم قرایی داشتند ، نتوانستم درس جدید بده .کمی اشکلات بچه ها برطرف شد .صندلی صمیمیت 3 درس تدریس شد و بچه ها یکی از آنها را انجام دادند که دررابطه با صحیح صحبت کردن و انسجام در کلام بود .یکی از زنگ ها هم به بازی گذشت ...مبحث واژه امزی تدریس شد

تکالیف : یکبار از لغات درس نویسنده ی بزرگ نوشته شود ( جهت یاداوری ) دیکته از درس نویسنده ی بزرگ و شعر گفته شود .لغات جدید خوانده شود پرسیده می شود .

  یکشنبه 27 دی

مطالعات شفاهی گرفته شد. درس نویسنده ی بزرگ داده شد .زیر لغات مهم دیکته ای درس خط کشیده شد و معنی لغات جدید گفته شد.برای بچه ها در رابطه با چگونگی امتحان نگارش و مواد آن توضیح داده شد.ساعت آخر هم یک کار دستی برای مطالعات انجام گرفت .

تکالیف تا روز شنبه :

لغات خط کشی شده ی شعر و نویسنده ی بزرگ 3 بار نوشته شود .شعر حفظ شود .لغات جدید درس پرسیده می شود .هر شب یک صفحه دیکته از کلیه ی دروس تا انتهای درس یار مهربان نوشته شود .یک شب دخترمان به والدین دیکته بگوید.کتاب نوشتاری صفحه ی 56 تمرین 1 و 2 .تمرین صفحه ی 57 تمرین 1 و 2

  شنبه 25 دی

دیکته ازدروس مختلف گفته شد .مطالعات پرسش و پاسخ انجام گرفت و بچه ها مطالعه کردن تا برای فردا اماده شوند .

فردا امتحان مطالعات گرفته می شود . .فردا دفتر دیکته نگارش و کتاب مطالعات همراه باشد .

  سه شنبه 22 دی

امروز از فصل 1 و 2 دو تا دیکته گفته شد و تحویل بچه ها شد .اجتماعی هم تدریس شد .

برای سه شنبه از فصل 2 ،چهارشنبه فصل 3 و پنج شنبه فصل 4 به علاوه ی یار مهربان دیکته گفته شود .یک بند هم راجع به اینکه چگونه می توانیم از محیط زندگیمان محافظت کنیم بنویسند .برای روز شنبه حتما مطالعات و دفتر دیکته اورده شود .

  دوشنبه 21 دی

امروز به بچه ها دیکته گفته شد و به بچه ها تحویل داده شد.تمرینات صفحه ی 48 و 49 و 50 سر کلاس انجام شد .

تکالیف : از فصل اول دیکته گفته شود .کتاب مطالعات اورده شود .تمرینات نگارشی انجام شود .

  یک شنبه 20 دی

رفع اشکال انجام شد .امتحان ترم گرفته شد .دیکته تمرین شد .از امروز تمرین و تکرار برای املا و نگارش شروع شد .

تکالیف : املا از درس ستایش و محله ی ما یک صفحه نوشته شود .با کلمات خاطرات ، فضا ، بحث و برگزار هر کدام یک جمله بسازند .

با هر دوکلمه (بوستان -دروازه ) و (ثبت نام -صمیمی)یک جمله بسازید .

در رابطه با حیوان دوستی یک بند نوشته شود .

  شنبه 19 دی ماه

درس از بچه ها پرسیده شد و رفع اشکال شد .برای فردا تکلیفی نمی دهم .فقط دقیقا درس فارسی را مو به مو بخوانند .فردا باز هم رفع اشکال می شود و زنگ دوم امتحان گرفته می شود .

  دوشنبه 14 دی

امروز با همکاری بچه ها اردوی صبحانه اجرا شد .از همکاری شما والدین گرامی کمال تشکر را دارم .واژه اموزی تدریس شد .

تکالیف :کتاب نوشتاری درس یار مهربان انجام شود .بخش 3 پرسیده می شود .

  13 دی یک شنبه

روانخوانی درس یار مهربان و حکایت پرسیده شد.زیر لغات مهم خط کشی شد .معنی لغات جدید  داده شد .امتحان تستی از بچه ها بخش 2 پرسیده شد .کاربرگ های قبلی تصحیح شد .

تکالیف : لغات خط کشی شده 3 بار نوشته شود .تمرینات واژه سازی انجام شود .لغت های جدید پرسیده می شود .فصل 3 فارسی پرسیده می شود .

امتحانات ترم

  شنبه 12 دی

تمرینات نوشتاری و مبتکران حل شد . تمرینات دفتر واژه سازی انجام شد .درس جدید حکایت داده شد .دیکته ی پای تخته ای انجام شد . وکمی تمرین فارسی ( زمان ها )

تکالیف : جمله سازی و تمرین نگارش به بچه ها داده شد .

  دوشنبه 7 دی

درود .پرسش از شعر و لغات جدید انجام شد .واژه سازی تدریس شد .تمرینات کتاب نوشتاری انجام شد .

تکالیف : کاربرگ هایی که در روزهای قبل داده شده لطفا تمام و کمال انجام شود .یک صفحه دیکته از دروس لحظه ی سبز دعا ، پیراهن بهشتی و بوی نرگس گفته شود .تمرینات کتاب مبتکران انجام شود .والدین گرامی لطفا حتما چک بفرمایید تمرینات با حوصله و توجه انجام شود .متاسفانه تعدادی از دانش اموزان انتخابی تمرین حل میکنند ، درحالیکه بلد هستند.

 

روانخوانی درس بوی نرگس پرسیده شد .شعر لحظه ی سبز دعا پرسیده شد و همین طور لغات جدید .دیکته گفته شد .درس 8 مطالعات اجتماعی داده شد .درس بخوان و بیندیش خوانده شد و در و دریافت آن تصحیح شد .

والدین محترم ، بعضی از بچه ها تمرینات خود را با توجه کافی انجام نمیدهند ، لطفا یک هفته شما هم نظارت بفرمایید حتما با حوصله ی بیشتری انجام دهند .

تکالیف : لغات خط کش شده ی درس بوی نرگس نوشته شود .3 بار .لغات جدید آن حفظ شود .شعر مجدد پرسیده می شود .تمرینات کتاب نوشتاری به جز قسمت واژه سازی انجام شود .

  شنبه 5 دی

درود .امروز به علت تعطیلات بصورت اورژانسی 2 درس شعر و بوی نرگس داده شد .نگران نباشید به میزان کافی تکرار و تمرین خواهد شد ، فقط جهت محکم  کاری  به خاطر تعطیلات احتمالی تدریس شد .تعدادی کاربرگ به بچه ها داده شد فعلا انجام ندهند ، خودم متعاقبا اعلام خواهم کرد .بیاموز و بگو هم تدریس شد . لغات جدید و تمرینات واژه سازی به صورت پلی کپی به بچه ها داده شد -به علت کمبود وقت - دانش اموزان موظف هستند کلمات جدید را وارد دفتر نگارش خود کنند و تمرینات واژه سازی را وارد دفتر مربوطه کنند .تمرینات هفته ی قبل حتما در جلسات آینده تصحیح خواهد شد .

تکالیف : شعر حفظ شود .فردامطالعات داریم .فردا دیکته داریم از دروس پری کوچولو ،حکایت ، پیراهن بهشتی و شعر .بنابراین یک صفحه دیکته نوشته شود .روانخوانی درس بوی نرگس پرسیده می شود . لغات  جدید درس لحظه ی سبز دعا پرسیده می شود .لغات خط کشی شعر لحظه ی سبز دعا 3 بار نوشته شود .

 

                                     سلام ،اميدوارم تعطيلات خوش گذاشته باشه ٠لطفا براي روز شنبه ،درس حوض فيروزه اي (بخوان و بينديش) رو كامل و بادقت بخوانيد و درك و دريافت ان را جواب  

                                     دهيد٠ يك ديكته از ٥ درس اخر بنويسيد ٠ روانخواني درس پيراهن بهشتي و بخوان و بينديش پرسيده ميشود٠

  28 اذر شنبه

درس بهانه تدریس شد و زیر لغات مشکل خط کشی شد .درس پیراهن بهشتی روانخوانی و پرسیده شد .درس واژه سازی تدریس شد

تکالیف : تمرینات دفتر واژه سازی انجام شود .کتاب مبتکران درس پیراهن بهشتی انجام شود .دیکته از 3 درس اخر نوشته شود .

  سه شنبه 24 اذر

کتاب کار مبتکران صحیح شد .درس پیراهن بهشتی داده شد.و زیر لغات مهم ان خط کشده شد .امتحان تستی از بچه ها گرفته شد و نمره ی آن همراه با نمره امتحانات کلاسی در سایت گذاشته خواهد شد .

تکالیف :روان خوانی پیراهنی بهشتی تمرین شود .از هر لغت خط کشیده شده 3 بار نوشته شود .فعالیت نوشتاری صفحه ی 40 انجام شود .حکایت بهانه توسط خود بچه ها خوانده شود و به تستهای پایانی کار نیک در مبتکران پاسخ داده شود .دیکته از درس کارنیک و پیراهن بهشتی گفته شود .

بعضی از دانش آموزان تمرینات را به صورت دلبخواهی انجام میدهند و هر تمرینی که چالش بیشتری داشته باشند نادیده می گیرند ، لطفا نظارت بفرمایید

  دوشنبه 23 آذر

دفاتر املا داده شد .

والدین محترم لطفا نظارت بفرمایید غلط های دیکته ای حتما نوشته شود و حتما صحیح هم نوشته شود .

امروز یک ساعت کلاس توسط کتابخوانی گرفته شد .یک زنک هم به تصحیح کتاب نوشتاری و دفتر واژه سازی گذشت .

تکالیف : کتاب کار مبتکران صفحه ی 71و 72 و 73 انجام شود .

  یک شنبه 22 آذر

املا گفته شد .درس وتژه سازی و افعال آینده تدریس شد .افعال مربوط به آینده احتیاج به تمرین و تکرار بیشتری دارد .تمرینات دفتر واژه سازی هم تصحیح شد .نمایش بلدرچین و برزگز توسط بچه ها اجرا شد .انشالله عکس ها به زودی در سایت گذاشته می شود .

تکالیف : کتاب نوشتاری صفحه ی 36 سوال 3 و صفحه ی 38 و 39 انجام شود .از روی لغات درس بخوان و بیندیس ( پری کوچولو ) 2 بار نوشته شود .صفحه ی 59 خوانداری یک بند در رابطه با آینده نوشته شود و از افعال اینده استفاده شود .تمرینات دفتر واژه سازی در صورت امکان حل شود .

  سه شنبه 17 آذر

روانخوانی درس کار نیک پرسیده شد .شعر مثل باران پرسیده شد .کلمات جدید معنی شد .زیر کلمات سخت املایی  خط کشیده شد .درس مطالعات اجتماعی داده شد و بحث و گفت و گو سر کلاس انجام شد .

تکالیف : از روی لغات خط کشی شده 3 بار بنویسند .یک صفحه دیکته از مثل باران / کار نیک و فداکاران گفته شود .کتاب نوشتاری تمرینات 1 و 2 ص 36 و 37 درس کار نیک انجام شود .یک شنبه املا داریم .کلمات جدید دو درس مثل باران و کار نیک پرسیده می شود .تمرینات دفتر واژه سازی انجام شود .

دانش اموزان تکالیف را بین این 5 روز تقسیم کنند که انشالله احساس خستگی نکنند .

  16 آذر دوشنبه

شعر مثل باران پرسیده شد .درس کار نیک روانخوانی شد و اشعار آن با بچه ها کار شد .آزمون مبتکران فارسی برگزار شد .

تکالیف : فردا کتاب مطالعات آورده شود .یک بند راجع به ( زنگ تفریح ) بنویسند.داستانی به بچه ها داده شده ، لطفا مطالعه کنند و به سوالات آن پاسخ دهند .دفتر نگارش و واژه سازی اورده شود

  یک شنبه 15 اذر

شعر پرسیده شد .کاربرگ فارسیتصحیح شد .مبتکران سر کلاس نوشته وتصحیح شد .امتحان کلاسی جهت تمرین برای امتحان فردا انجام شد و توسط بچه ها تصحیح شد .فردا امتحان مبتکران داریم .بچه ها عالی مطالعه کنند .و یک صفحه دیکته از درس 1 تا 5 بنویسند .

  یک شنبه 15 اذر

شعر پرسیده شد .درس مطالعات دوباره تکرار و تمرین شد .کاربرگ فارسی تصحیح شد .نمرات مطالعات به بچه ها داده شد .معنی ابیات ارش کمانگیر گفته شد .فردا امتحان داریم .کاری به بچه ها نداده ام جز اینکه انتظاردارم مطالعه ی زیادی کنند.یک صفحه هم دیکته  بنویسند .امتحان از فصل دوم تا اخر درس ارش کمانگیر است .

  سه شنبه 10 آذر

کلیه ی کلمات و نکات دستوری و واژه اموزی از تک تک دانش اموزان سوال شد .شعر مثل باران تدریس شد .درس پری کوچولو که قبلا در خانه روخوانی شده بود دوباره خوانده شد و کلمات سخت آن توسط بچه ها خط کشی شد.

تکالیف : کاربرگ فارسی انجام شود .شعر باران حفظ شود . نوشتن یک دیکته هم اختیاری است که اگر انجام شود مایه ی خوشحالیست !!

  9 اذر دوشنبه

کاربرگ فارسی تصحیح شد .دفاتر دیکته ی دانش اموزان تصحیح و داده شد .متاسفانه تعدادی از بچه ها یا غلط های دیکته ای خود را نمی نویسند یا دوباره اشتباه می نویسند لطفا نظارت شود حتما بنویسند .به علت مسافرت تعدادی از دانش اموزان امتحان فردا برگزار نمی شود .تکلیف خاصی نداریم .دردفتر واژه سازی تمزیناتی هست که باید حل شود .

  8 اذر یک شنبه

نگارش در کلاس انجام شد .بچه ها در نگارش ضعیف هستند ، شاید بهتر باشد بیشتر مطالعه کنند .درس واژه اموزی اسامی ساده و غیر ساده تدریس شد .تمرینات  دفتر واژه اموزی تصحیح شد .

تکالیف : کاربرگ فارسی انجام شود .دیکته از بخوان و بیندیش هایی که تاکنون خوانده شده بنویسند با کلماتی که داده شده یک بند بنویسند.کلمات تفریح ،نظم ،گروهی ، نماینده

  شنبه 7 اذر

دیکته گفته شد .کتاب نوشتاری تصحیح شد .نگاه و کن بگو کارشد .نگارش کتاب نوشتاری مطالعه شد .مطالعات اورده شود .

تمرینات دفتر واژه سازی انجام شود

  3 اذرسه شنبه

تمرینات تصحیح شد .تمرینات نگارشی انجام شد و خوانده شد .اشکالات مربوط به زمان فعل ها برطرف شد

تکالیف :تمرینات دفتر واژه سازی را بنویسیدکتاب نوشتاری صفحه های 33 و 34 و 35 انجام شود .دیکته از درس فداکاران و طبیعت پاک یک صفحه نوشته شود .شنبه املا داریم .درس پری کوچولو را مانند یک داستان بخوانید و درک و دریافت آن را توضیح دهید 

 

  2 آذر

روانخوانی درس فداکاران و کلمات جدید پرسیده شد .زیر کلماتی که از نظر املایی مهم بودند خط کشیده شد.در رابطه با زمان حال و گذشته تمرین شد .والدین محترم این مبحث مشکل است و بچه ها نیاز به تکرار و تمرین بیشتری دارند .تمرینات تصحیح شد

تکالیف : از روی لغات جدید 3 بار نوشته شود .روانخوانی و لغات جدید دوباره مطالعه شود .زمان فعل های داده شده مشخص شود .دفتر واژه سازی و نگارش همراه باشد .کاربرگ مطالعات برای یک شنبه انجام شود .

  1 آذر یک شنبه

در رابطه با فداکاری و مفهوم آن با بچه ها صحبت شد .درس فداکاران تدریس شد . معنی لغات مهم و جدید به بچه ها داده شد .مطالعات تدریس شد .

تکالیف : روانخوانی فداکاران تمرین شود و لغات جدید خوانده شود .پرسیده می شود .لطفا به روانخوانی بچه ها نظارت داشته باشید .درس کمی سخت است و احتیاج به تمرین و تکرار بیشتری دارد .

  شنبه 30 آبان

درود .دررابطه با فعل گذشته و حال دوباره تمرین و تکرار شد .احتیاج است بچه ها بیشتر تمرین کنند .کتاب کار مبتکران تصحیح شد .

تکالیف : فردا مطالعات داریم .کاربرگ فارسی انجام شود .افعالی که زیر آنها در درس زنگ ورزش خط کشیده شده است ، زمان های آن را مشخص کنند و بعد زمان حال یا آینده ی آن را بنویسند .مطالعات مطالعه شود .دفتر نگارش اورده شود

  شنبه 30 آبان

درود .کتاب کار مبتکران تصحیح شد . تمرینات واژه سازی تصحیح شد .توضیح در رابطه با قافیه و ردیف دوباره داده شد .حکایت تدریس شد .

تکالیف : مطالعات فردا پرسیده می شود .کاربرگ مطالعات اورده شود .کاربرگ فارسی انجام شود .لغات دیکته ای درس حکایت 3 بار نوشته شود .

  سه شنبه 26 آبان

تمرینات کتاب نوشتاری تصحیح شد .و قسمت ها ی نگارشی در کتاب نوشتاری  توسط بچه ها خوانده شد .در رابطه با زمان حال و گذشته توضیحات مختصری در حد بچه ها داده شد که احتیاج به تمرین و تکرار بیشتری دارد.بچه ها 20 دقیقه تاتر خودشان را تمرین کردند.

تکالیف :صفحه ی 49 بیاموز و بگو ،یک بند راجع به آن در دفتر نگارش بنویسید .کتاب کار مبتکران صفحه ی 53 تا آخر صفحه ی 58 انجام شود .املا فقط لغت از بلدرچین و برزگر و اواز گنجشگ نوشته شود .معانی جدید درس بلدرچین و برزگر پرسیده شود .

  دوشنبه 25 آبان

املا گفته شد .در مورد مسابقه ی مشکات به بچه ها تو ضیح داده شد . در رابطه با واژه های هم نویسه تو ضیح داده شد .

تکالیف : کتاب نوشتاری صفحه ی 28 سوال 3 حل شود .صفحه ی 29 سوال 1 و 2 و صفحه ی 30 و صفحه ی 31 انجام شود .

  یک شنبه

درس برزگر و بلدرچین پرسیده شد .تمرینات واژه سازی تصحیح شد .مطالعات تدریس شد و سر کلاس راجع به مباحث بحث و گفتگو شد .

کتاب خوانی انجام شد .

تکالیف : فردا املا داریم .از درس بلدرچین و برزگز و مورچه ریزه املا نوشته شد در منزل .

تمرینات دفتر واژه سازی انجام شود .با لغات کشتزار ، صاحب و خویشان جمله ساخته شود .با کلمات مشخص شده در دفتر واژه سازی جمله ساخته شود تدریس ،مشکوک ،مسئول،وضعیت ،تدریس و عابر .

  شنبه 23 آبان

درس بلدرچین و برزگر تدریس شد .و زیر کلمات مهم خط کشیده شد .معانی لغات جدید گفته شد .

تکالیف : از روی لغات خط کشی شده  3 بار نوشته شود . معانی لغات جدید پرسیده می شود .روانخوانی کار شود .پرسیده می شود .فردا مطالعات داریم کتاب همراه باشد .

  سه شنبه 19 آبان

به علت رفتن به اردوی مدرسه فعالیت جدیدی در کلاس انجام نشد .

تکلیف : روانخوانی کلیه ی دروس تمرین شود .دوصفحه دیکته از کلیه ی دروس گفته شود .شنبه نگارش  فراموش نشود

  دوشنبه 18 آبان

تحقیقات بچه ها در رابطه با بلدرچین توسط معلم خوانده شد .درس ضرب المثل داده شد زیر لغات مهم خط کشیده شد  و معنی لغات جدید گفته شد .کابرگ علایم نگارشی تصحیح شد.

تکالیف : قسمت های تکمیلی نوشتاری صفحه ی 16 و 26 انجام شود .تمرینات دفتر واژه سازی انجام شود .از لغات خط کشیده شده 3 بار نوشته شود .فردا املا داریم

دفتر نگارش و واژه سازی همراه باشد

  17 ابان یک شنبه

روخوانی مورچه ریزه تمرین شد .زیر لغات مشکل خط کشیده شد .علایم نگارش تدریس شد و موارد کابرد آن در دفتر واژه سازی نوشته شد .مطالعات پرسیده شد .ساعت کتابخوانی بچه ها برای هم کتاب خواندند.

تکالیف : کاربرگ علایم نگارشی انجام شود .3 بار از روی لغات مورچه ریزه نوشته شود .املا از 2 درس مورچه ریزه و آواز گنجشگ گفته شود .یک تحقیق در حد چند خط راجع به بلدرچین انجام شود .در حدی که بچه ها با پرنده ای به نام بلدرچین آشنا شوند .

  شنبه 16 آبان

برگه های امتحانی ارایه شد .تمرینات کتاب کار تصحیح شد .قسمت نگاه کن و بگو انجام شد .کتاب نوشتاری تمرینات حل شد ..درس مورچه ریزه تدریس شد .

تکالیف : با چند کلمه ای که داده شده یک بند نوشته شود ..صفحه ی 39 همراه با علایم نگارشی باز نویسی شود .فردا مطالعات داریم پرسش انجام می شود از کلیه ی دروس .همه ی بچه ها یک کتاب داستان بیاورند .اشتباهات امتحان در دفتر مشق نوشته شود ."

  سه شنبه 12 آبان

کاربرگ تصحیح شد .ادامه ی واژه سازی کار شد .تمرینات واژه سازی تصحیح شد .امتحان فارسی گرفته شد .

تکالیف : کتاب کار مبتکرا ن صفحات مربوط به درس اواز گنجشک حل شود .دیکته از دروس اواز گنجشک و طبیعت پاک گفته شود .

  11 آبان

کلمات جدید پرسیده شد .تعدادی از بچه ها مسلط نبودند .لطفا نظارت بفرمایید حتما یاد بگیرند.تمرینات کتاب کار تصحیح شد . دانش زبانی کمی تمرین شد

تکالیف : کاربرگ فارسی با دقت انجام شود .با کلمات کاهش ،آسیب ،خستگی و مشورت جمله بسازند .فردا امتحان داریم .از درس اول تا درس آواز گنجشک .تمام موارد اموزش داده شده شامل آزمون میباشد .دانش زبانی درس آواز گنجشک شامل امتحان نمی شود .لطفا نظارت بفرمایید بچه ها مطالعه کنند .

  یکشنبه 10 آبان

شعر پرسیده شد .آواز گنجشگ دوباره روان خوانی شد .کلمات املایی خط کشی شد و معانی آن نوشته شد .تمرن نوشتاری 1و 2 انجام شد .درس 3 مطالعات اجتماعی داده شد .

تکالیف :از کلماتی که زیر آن خط کشیده شده است 4 بار بنویسند .کلمات جدید درس اواز گنجشگ پرسیده می شود .از درس اواز گنجشگ حداکثر 5 خط به والدین دیکته بگویند.دفتر واژه سازی فردا همراه باشد .امتحان فارسی روز سه شنبه است

  شنبه 9 ابان

خط کشیدن زیر لغات مهم درس اواز گنجشگ ها در کلاس انجام شد .کتاب کار مبتکرا ن صفحه ی 38 و 39 انجام شود

  شنبه 9 آبان

شعر هم بازی پرسیده شد .کتاب کار مبتکران تصحیح شد املا گفته شد .دفاتر مشق تصحیح شد .روانخوانی درس  واز گنجشک ها انجام شد .

تکالیف : روانخوانی درس آواز گنجشک ها پرسیده می شود.فردا مطالعات داریم کتاب همراه بچه ها باشد .دیکته ازدرس تنگ بلور و زنگ ورزش گفته شود .

زیر لغات مشکل خط کشیده شود .

  سه شنبه 5 مهر

شعر هم بازی تدریس شد .معنی و کلمات املایی آن مشخص شد
.از کتاب نوشتاری صفح ی 15 توسط همه ی بچه ها خوانده و تصحیح شد .از کلیه ی بچه ها یک ارزیابی کلی انجام گرفت که شامل  روخوانی و درک مطلب و واژه سازی بود

تکالیف : کتاب کار مبتکران از صفح ی 33 تا 36 حل شود .املا از درس محله ی ما و طبیعت پاک گفته شود وشنبه املا داریم .شعر پرسیده می شود .

  دوشنبه 4 آبان

کتاب کار مبتکران تصحیح شد و تمرینات واژه آموزی تصحیح شد .قسمت ببین و بگو و بیاموز و بگو تدریس شد .در مورد هم خانواده ها بیشتر توضیح داده شد .دفاتر املا تحویل بچه ها شد .این بار نمره داده شد .لطفا به املای بچه ها توجه بیشتری شود .

تکالیف : با چند کلمه ی عالم ، تشکر و منظم جمله ساخته شود .تمرینات نوشتاری درس طبیعت پاک  تا آخر انجام شود .بچه هایی که 16 به پایین شدند موظف شدند کلمات 3 درس   دختر تنگ بلور ، ضرب المثل و را دوباره، هر کدام 2  بنویسند .فردا دفتر نگارش همراه بچه ها باشد .

  شنبه 3 مهر

تکالیف روز سه شنبه تصحیح شد .املا گفته شد .احتماعی درس 3 تدریس شد .

تکلیف فردا :برای فردا تمرین صفحه ی 9  مطالعات اجتماعی کامل انجام شود .بچه ها در پاسخ دهی به معنای لغات جدید مسلط تبودند دوباره پرسیده می شود کتاب کار مبتکران تمرینات چهار گزینه ای صفحه 15 و 16 انجام شود .

  سه شنبه 28 مهر

روان خوانی درس طبیعت پاک پرسیده شد .تعدادی از تمرینات نوشتاری حل شد .مبحث هم خانواده تدریس شد ولی به یک جلسه تمرین و تکرار احتیاج دارد .

تکلیف : لغات درس جدید پرسیده میشود .املا از دروس ضربالمثل ، دختر تنگ بلور و طبیعت پاک گفته می شود لطفا در خانه تکرار و تمرین شود .

تمرین دفتر واژه سازی حل شود

تمرینات صفحه ی 18 سوال 3 و صفحه ی 19 سوال 1 و2 نوشتاری حل شود

مطالعات داریم کاربرگ ها ی آن حل شود

اشکالات امتحانی در دفتر مشق نوشته شود

  27 مهر دوشنبه

درس طبیعت پاک داده شد .زیر لغاتی که ارزش املایی داشتند خط کشی شد .معنی لغات جدید گفته شد .اوراق امتحانی داده شد .

تکلیف : از روی لغاتی که ارزش املایی دارند 3 بار نوشته شود .با لغات آلودگی ،اهمیت ، گویا و ایزد جمله بسازند .

معانی لغات جدید تمرین و تکرار شود

  یک شنبه 26 مهر

نگارش کتاب نوشتاری درس کوچ پرستوها نجام شد .تک تک بچه ها مطالبشان را خواندند و تصحیح شد .اوراق امتحانی بچه ها تصحیح شده و فردا تحویل بچه ها می شود.مطالعات درس 2 کامل تدریس شد

تکالیف فردا : لطفا دوباره نگارش کتاب نوشتاری به صورت صحیح و غلط گیری شده وارد دفتر انشا شود .

بند نویسی : یک بند در حداقل 5 خط بنویسند و کلمات بیشه ، سبد، ترسناک ،درختان بلند و بوته را در آن به کار ببرند.

 

  شنبه 25 مهر

کاربرگ تصحیح شد .روانخوانی تمرین شد

ارزشیابی فارسی انجام شد

فردا دفتر نگارش همراه داشته باشند .

فردا مطالعات اجتماعی داریم لطفا مطالعه شود

  سه شنبه 21 مهر

کتاب کار تصحیح شد .کتاب نوشتاری و دفتر واژه اموزی تصحیح شد.

موارد امتحانی روز شنبه به بچه ها اعلام شد .

تکلیف : کاربرگ شماره 3 حل شود

املای هر 3 درس فصل 1 تمرین شود و توسط پدر و مادر تصحیح شود

  20 مهر دوشنبه

کاربرگ فارسی تصحیح شد .دفاتر بچه ها تصحیح شد .

دیکته ی پای تخته گفته شد .مبحث مترادف ، متضاد تدریس و تمرین و تکرار شد.نگاه کن و بگو انجام شد .

تکلیف امروز :تمرینات دفتر وازه اموزی انجام شود .

کتاب کار مبتکران صفحه ی 22 و23 و 24 به جز تمرین 15 صفحه ی 24 حل شود

کتاب کار مبتکران همراه باشد

  19 مهر یک شنبه

ادامه تکلیف : کتاب کار مبتکران صفحه ی 20 و 21 درس زنگ ورزش حل شود

  19 مهر یک شنبه

نگارش درس اول تکمیل شد و تدریس انجام شد .کاربرگی جهت تمرین نگارش و مطابقت فعل با فاعل در کلاس انجام شد.کتاب نوشتاری تصحیح شد .مثل تدریس شد

فردا بزرگداشت حافظ است .با بچه ها درباره ی بعضی بزرگان شعر و ادب پارسی گفت و گو کردیم .کتاب خوانی انجام شد .مطالعات درس دوم تدریس شد

تکلیف امروز : کاربرگ شماره ی 2 انجام شود .املای بخوان و بیندیش تمرین شود .فردا دیکته بصورت خوشه ای و بازی انجام می شود .یک ضرب المثل به دلخواه اورده شود

  شنبه 18 مهر

املا از درس زنگ ورزش  گفته و تصحیح شد .لطفا امضا شود

درس بخوان و بیندیش سر کلاس صامت خوانی شد و درک و دریافت ان ÷اسخ داده شد

درس زنگ ورزش روخوانی و لغات جدیده ÷رسش شد

تکلیف فردا : کتاب مطالعات اورده شود

دیکته ی کلمات سخت درس بخوان و بیندیش تمرین شود .

لطفا برای واژه سازی و دستورزبان فارسی یک دفتر جداگانه ی 40 برگ همراه بیاورند، تا از دفتر مشق تفکیک شود و هنگام مطالعه ی بیشتر دانش اموزان دچار مشکل نشوند

با کلمات گنجینه ،موزه و باستان شناس جمله بسازید

  سه شنبه 14 مهر

درود

درس زنگ ورزش روخوانی شد .تمرینات کتاب کار تصحیح شد .نگارش ، کتاب نوشتاری انجام شد.کلمات جدید معنی شد .لغاتی که از نظر املایی دارای ارزش بودند خط کشی شدند

تکالیف : کلمات جدید خوانده و حفظ شود .از کتاب نوشتاری سوالات 1 و 2 و 3 صفحه ی 12 انجام شود امروز

از کلمات خط کش شده 3 بار بنویسیند

املا نوشته و تصحیح شود

صفحه ی 11 نوشتاری تکمیل شود .

شنبه املا داریم

  دوشنبه 13 مهر

درس زنگ ورزش تدریس شد .نقاشی بچه ها و توضیحات انها در رابطه با ورزشهای مورد علاقه شان  شنیده شد .

نمایش پانتومیم سر کلاس تمرین و بازی شد

دفاتر بچه ها ملاحظه و تصحیح شد .

تکلیف امروز : درس زنگ ورزش روانخوانی و تمرین شود . روخوانی فردا پرسیده میشود

5 خط راجع به خودتان بنویسید ( دانش اموز)

فردا مطالعات دارند کتاب همراه داشته باشند

  یکشنبه 12 مهر

کاربرگ شماره ی 1 صحیح شد .شعر پدربزرگ پرسیده شد .

مباحث جمع و مفرد مجدد تکرار و تمرین شد . تعدادی از سوالات مبتکران نوشته و تصحیح شد

تکالیف :ازروی کلمات مشکل پدربزرگ 3 بار نوشته شود .

ورزش مورد علاقه ی خود را نقاشی کنند

املا از درس محله ی ما و پدربزرگ گفته شود

  شنبه 11 مهر

کاربرگ شماره ی 1 مربوط به درس اول انجام شود

  شنبه 11 مهر

درود

درس اول کامل پرسیده و دوره شد .کتاب نوشتاری تصحیح شد .

شعر خبر داغ تدریس شد .

تکالیف :شعر خبر داغ حفظ شود .با 3 کلمه ی گریخت ، پهنه و رمه جمله بسازند

درس مطالعات فردا اورده شود .کاربرگ  شماره1کامل شود .درس پرسیده میشود

  شنبه 11 مهر

روانخوانی و کلمات جدید و دستور درس اول کامل پرسیده و دوره شد .مبحث بیاموزو بگو تدریس و تمرین شد .

شعر پدر بزرگ تدریس شد

تکلیف امروز : شعر پدر بزرگ برای فردا حفظ شود .با 3 کلمه ی صورت ،تشکر و عصا جمله ساخته شود

مطالعات اجتماعی اورده شود .بچه ها باید اطلاعات شناسنامه ای خود را کامل بدانند .

جهت تدریس درس بعدی مطالعات احتیاج به دانست قد و وزن هنگام تولد دانش اموز داریم .اگر لباس نوزادی و خردسالی و یا اسباب بازی و دست خط و نقاشی از خردسالی دانش اموز دارید لطفا فردا همراه وی بدهید .

 

درود

امروز املا گفته شد .لطفا غلط های دیکته نوشته شده و توسط والدین امضا شود

تمرینات کتاب نوشتاری انجام شد

تکالیف روز شنبه :از کتاب کار مبتکران صفحات 8 و 9 و 10 انجام شود

دیکته ی پای تخته ،شنبه گفته میشود

  دوشنبه 6 مهر

درود

روخوانی و معانی کلمات جدید از دانش اموزان پرسیده شد .قسمت واژه اموزی تدریس و تمرین شد .از کتاب نوشتاری طی دیروز و امروز تمرین هایی انجام شد .فردا املا ی کلاسی دروس ستایش و محله ی ما گفته می شود .کتاب کار فارسی تحویل دانش اموزان گردید .

تکلیف امروز : از روی کلمات خط کشی شده درس محله ی ما 3 بار نوشته شود .املا ی دروس ستایش و محله ی ما توسط والدین گفته و تصحیح شود .

  یکشنبه 5 مهر

تدریس درس اول "محله ی ما " انجام شد و معنی کلمات جدید داده شد .

تکالیف امروز : روخوانی درس تمرین شود و معنی لغات جدید خوانده و حفظ شود .با کلمات برگزار ،بایستد و احساس جمله بسازند

لطفا برای فردا یک فتوکپی شناسنامه  همراه فرزندتان باشد

  شنبه 4 مهر

درود و تبریک شروع سال جدید تحصیلی 

ساعت اول به اشنایی با دانش اموزان و قانون گذاری گذشت .در ساعت دوم شعر ستایش تدریس شد .زیر کلماتی که از نظر املایی مهم بودند ،خط کشیده و معانی کلمات مهم نوشته شد .

تکالیف امروز : روخوانی شعر تمرین شود .معانی کلمات مشکل خوانده شود .از روی کلماتی که زیر ان خط کشیده شده ، 3 بار نوشته شود .

با کلمات صمیمی ، صاف و بی کینه جمله ساخته شود .مطالب نوشتنی در دفتر مشق فارسی نوشته شود .